Welkom

Welkom op deze blog. Hier lees je alles over mooie, luxe, creatieve interieurs en materialen.

vrijdag 23 december 2011

Houtvuur of gashaard?

Foto: Kombifire

Na een dag werken geniet ik in de wintermaanden van de heerlijke warmte van onze gashaard. Met de afstandsbediening regel ik de vlamhoogte. Een thermostaat in diezelfde afstandsbediening zorgt ervoor dat de temperatuur perfect geregeld wordt. Gemak dient de mens. De moderne haard geeft mooie gelijkmatige vlammen en staat perfect in ons sfeervol moderne interieur.

Als ik ergens kom waar een echte houthaard brand geeft dat ook weer een unieke sfeer. Je ruikt meteen de heerlijke hout geur en het vlammenspel is veel grilliger dan dat van mijn gashaard. Het knisperen van het haardvuur geeft ook nog weer extra gezelligheid. In de weekenden en tijdens de kerstdagen zou mij dat ook geweldig lijken.
Kombifire Hout gestookt
Kombifire Gas gestookt


Tot voor kort moest je kiezen tussen een hout gestookte haard of een gashaard, maar sinds kort is er een nieuw type haard op de markt; de Kombifire. Deze haard combineert het beste van twee werelden.  Je kunt eenvoudig wisselen en zelf bepalen wanneer je op hout stookt en wanneer op gas. Er is genoeg keuze in types en uitvoeringen, zodat er voor elke stijl interieur een passend model is te vinden. Tevens is er een Kombifire leverbaar voor inbouw in bestaande haarden.